Temperatur driftvarm
Seneste indlæg 15 okt 2018 13:30 af VFRholt. 12 Svar.
Udskrifts venlig
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Sortér:
ForrigeForrige NæsteNæste
Du er ikke autoriseret til at skrive.
Forfatter Beskeder
Steen VFR 96Bruger er offline Send Privat besked
Klubmedlem
Junior Viffer
Junior Viffer Poster:5
--
24 sep 2018 16:18
    Er der en der har et billede hvor motoren er driftvarm ?
    Model er RC36-2.
    Den stiger kun 3 - 4 mm ved kørsel. 
    BøgvadBruger er offline Send Privat besked
    Klubmedlem
    Super viffer
    Super viffer Poster:278 Avatar
    --
    24 sep 2018 16:23
    Jeg kan godt ta’ et billede af min RC36-2, men temperatur måleren stiger generelt ikke mere end de 3 - 4 mm du beskriver, ved normal kørsel, men ved bykørsel i længere tid stiger den til det halve af skalaen
    Lars Bøgvad Klarup 40 cm fra tastaturet
    ex VF 750 S 83 | ex Nimbus 54 | nu Honda VFR 750 RC36/2 95
    HenrikBruger er offline Send Privat besked
    Klubmedlem
    Ekspert viffer
    Ekspert viffer Poster:358 Avatar
    --
    25 sep 2018 12:25
    Min RC 36/2 havde samme problem da jeg fik den for mange år siden så fik jeg skiftet termostaten og der har ikke været problemer siden.
    Henrik
    RC 36/2
    Ex. RC24/89
    3600 Frederikssund
    Steen VFR 96Bruger er offline Send Privat besked
    Klubmedlem
    Junior Viffer
    Junior Viffer Poster:5
    --
    26 sep 2018 17:26
    Du må da gerne sende et billede hvis det er :-) 
    Steen VFR 96Bruger er offline Send Privat besked
    Klubmedlem
    Junior Viffer
    Junior Viffer Poster:5
    --
    26 sep 2018 17:28
    Mistænker også termostaten. Har først lige fået kortet så har ikke helt styr på hvor varm den bliver under normal rolig kørsel. 
    smedenBruger er offline Send Privat besked
    Klubmedlem
    Super viffer
    Super viffer Poster:192
    --
    26 sep 2018 21:40
    3-4 mm er normalt, kør en tur når du kommer tilbage lader du den stå i tomgang 5 minutter så skal den nok komme op temperatur, og du for afprøvet om blæseren starter.
    Karsten stoklund Læsø (9940) RC 36-2 XT 250 XJ 600
    RMBruger er offline Send Privat besked
    Klubmedlem
    Årets Viffer 2011 Ekspert viffer
    Ekspert viffer Poster:991 Avatar
    --
    27 sep 2018 14:57
    Det er termostaten der er færdig.
    Havde problemet på min RC 46 hvor
    den ikke kunne blive driftvarm når ude
    temperaturen var under 10°.
    Tror faktiske at mange køre rundt med defekt termostat.
    Den er forresten pisse besværlig at skifte.
    ☹☹
    René Mikkelsen
    3480 Fredensborg
    Yamaha 900 tracer blå 2017
    VFR800 RC46-1 98 Rød ( solgt )
    SørupBruger er offline Send Privat besked
    Bestyrelsesmedlem
    Ekspert viffer
    Ekspert viffer Poster:1297 Avatar
    --
    27 sep 2018 15:25
    Den er let at skifte på en 36-1, 36-2 og 46 er noget hunde-bæ ...
    Brian Sørup
    9760 Vrå
    1998 RC46
    Ex:1996 RC36/2, 1991 RC36/1, 1985 VF500 F2, 1973 Yamaha RD 350
    BøgvadBruger er offline Send Privat besked
    Klubmedlem
    Super viffer
    Super viffer Poster:278 Avatar
    --
    27 sep 2018 18:24
    Nålen på en RC36-2 bevæger sig bare ikke mere.
    Lars Bøgvad Klarup 40 cm fra tastaturet
    ex VF 750 S 83 | ex Nimbus 54 | nu Honda VFR 750 RC36/2 95
    MikeKBruger er offline Send Privat besked
    Klubmedlem
    Suppleant Ekspert viffer
    Ekspert viffer Poster:439 Avatar
    --
    27 sep 2018 21:26
    Helt enig med Bøgvad!
    Skiftede min på 36/2 årgang 96 der er ikke sket en pind på nålens placering, den er bare i den nedre del, specielt når temp er u 10-15 grader. og man cruiser med 90 -100 km/t

    Testede den gamle termostat med kogende vand og den virker helt fint!

    Martin Andersen Dybvad Eks. Yamahakker VFR 750 RC36/2
    BøgvadBruger er offline Send Privat besked
    Klubmedlem
    Super viffer
    Super viffer Poster:278 Avatar
    --
    27 sep 2018 21:40

    Skrevet af MikeK på 27 sep 2018 21:26

    Testede den gamle termostat med kogende vand og den virker helt fint!


    Det var lige præcis det samme jeg gjorde og købte endda en ekstra, hvor åbnings temperaturen var den samme.
    Lars Bøgvad Klarup 40 cm fra tastaturet
    ex VF 750 S 83 | ex Nimbus 54 | nu Honda VFR 750 RC36/2 95
    Steen VFR 96Bruger er offline Send Privat besked
    Klubmedlem
    Junior Viffer
    Junior Viffer Poster:5
    --
    11 okt 2018 20:30
    Tusind tak for de mange svar :-) Prøver lige det med de 5 min. tomgang for at se om den ændre sig. 
    VFRholtBruger er offline Send Privat besked
    Klubmedlem
    Super viffer
    Super viffer Poster:257 Avatar
    --
    15 okt 2018 13:30
    Jeg har haft problemer med for lav drifttemperatur på både min RC46-1 og RC51.
    Problemet løst på begge cykler ved at skifte termostaten.
    og ja det er lidt bøvlet: Tank - luftfilter og indsprøjtningssystem skal fjernes først.
    RC51 - SP2
    X RC46-1 - sendt til de evige totalskademarker
    X RC24-1
    X VF750S
    X Suzuki GT500A
    Du er ikke autoriseret til at skrive.


    Brugere online

    Membership Medlemskab:
    Latest New User Seneste: JoanRavnholt
    Past 24 Hours Nye i dag: 0
    Prev. 24 Hours Nye i går: 0
    User Count Totalt: 2163

    People Online Brugere Online:
    Visitors Besøgende: 79
    Members Medlemmer: 4
    Totalt Totalt: 83

    Online Now Online Nu:
    01: ClausL
    02: Sørup
    03: Jørgen
    04: M@dsen