Strøm...??
Seneste indlæg 09 maj 2018 10:57 af Ole M.. 3 Svar.
Udskrifts venlig
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Sortér:
ForrigeForrige NæsteNæste
Du er ikke autoriseret til at skrive.
Forfatter Beskeder
Ole M.Bruger er offline Send Privat besked
Klubmedlem
Super viffer
Super viffer Poster:111
--
08 maj 2018 10:17
    Har en RC46-1 med Disc Schnabel og loddede forbindelser, batteri, Varta Gel, fra sidste år der har stået med "intelligent" lader hele vinteren. Har kørt 1500 km i denne sæson, og i søndags sku den så ha lidt gas i det gode vejr
    Startede og kørte men på vej gennem en rundkørsel efter ca 25 minutter, gik cyklen næsten i stå, men reddede situationen med lidt ekstra gas.
    Kort efter stod både km tæller og omdr. tæller kortvarrigt på 0 selvom jeg kørte fremad.
    Lidt længere fremme stod omdrejning og Km tæller igen på 0 over 3-500 meter selvom jeg kørte 70 km i timen, så fandt en P-plads og stoppede for lige at se lidt på sagen.
    Intet at se og bagefter kunne cyklen ikke startes, relæ klikkede, men startere kørte ikke rundt....
    Op på en trailer og hjem, batteriet i en lader over natten, på igen, starte og måleinstrument på over polerne viste 14,3V.

    Jeg var overbevist om at det var ensretteren der var død, men med 14,3V skulle den jo være frikendt. Batteriet kan være dødt, men min lader har en testfunktion som den kører i gennem inden ladning og den viser ikke fejl... ?
    Nogen bud?
    På forhånd tak   
    Mange hilsner
    Ole Madsen
    RC46-1, 3060 Espergærde
    LundgaardBruger er offline Send Privat besked
    Bestyrelsesmedlem
    Årets Viffer 2017
    Kasserer Ekspert viffer
    Ekspert viffer Poster:1562 Avatar
    --
    08 maj 2018 17:54
    Et bud er dårlig batteri. 
    Jeg ved ikke hvad det er med de der gel batterier; men jeg har kun dårlige erfaringer med dem. 
    De viser altid fuld power; men jeg synes aldrig der er ordentlig power når det kommer til stykket.
    Fremover vil jeg personligt vælge et Yuasa batteri som sidder på cyklen fra ny.
    Den vejer også noget mere end Varta bly batterierne, nok fordi der er noget mere guf (bly) i dem.
    14,3 V burde være ok hvis den lader det konstant.
    V-techen tåler ikke dårlig strømforsyning, så begynder al elektronik at opføre sig sært.

    Kristian Lundgaard. (7800 Skive)
    Nuværende maskiner:
    Vtec 2003 rød
    VF4R RC 36 1990 - ombygget
    VFR RC 36 1991 - original (dømt ude af forsikringen efter sammenstød med rådyr)
    VFR RC 36 1990 reservedelscykel
    AJS 500 Special Competition 1956
    Yamaha TX750 1974
    Jawa 500 Speedway 2 vent.
    MoeBruger er offline Send Privat besked
    Klubmedlem
    Ekspert viffer
    Ekspert viffer Poster:349 Avatar
    --
    08 maj 2018 19:14
    Se hvad spændingen er når du tager starteren... og hvad den lader med når motoren kører.. så ved du hvor du skal starte...
    2200 N
    RC46-1
    Ole M.Bruger er offline Send Privat besked
    Klubmedlem
    Super viffer
    Super viffer Poster:111
    --
    09 maj 2018 10:57
    Tak for inspark. 
    Cyklen lader med 14.3 når den køre, tror jeg - men sætter et voltmeter på, så jeg kan se hvad der sker "på lidt længere sigt". Har ikke checket startstrøm.......endnu. 

    Mange hilsner
    Ole Madsen
    RC46-1, 3060 Espergærde
    Du er ikke autoriseret til at skrive.


    Følg med os til træf!

    Se mere HER, og mød bl.a.:
    Anette Hansen
    Carsten H
    Carsten L
    Delfs
    Gribben
    Guldmann
    Hbent
    Henrik Larsen
    højfeldt
    jewo
    Jkrukow
    jomlund
    Lund
    Lundgaard
    M@dsen
    Olsen72
    Poul Johansen
    RM
    SanneS
    Santa
    Sixhoej
    Sørup
    tamdrup
    Tango
    TES
    TSMadsen
    VfrFlemming
    vfrleif
    vvs smeden

    Brugere online

    Membership Medlemskab:
    Latest New User Seneste: Kim Møller
    Past 24 Hours Nye i dag: 1
    Prev. 24 Hours Nye i går: 1
    User Count Totalt: 2100

    People Online Brugere Online:
    Visitors Besøgende: 71
    Members Medlemmer: 2
    Totalt Totalt: 73

    Online Now Online Nu:
    01: Lundsgaard
    02: RM